XBOX Y SU INFLUENCIA EN STARFIELD
01🚀NÚMERO DE JUGADORES
PHIL SPENCER: "I love the Forza 5 and Halo stats...I love how many people played Psychonauts 2 vs. Psychonauts 1. "So, when I look at the teams, when Todd and I talk about Starfield, it's: 'How do we make sure this is the most-played Todd Howard game ever?'
As a platform, I think we have a lot to do with that. Quality of the title is number one, no doubt about that... but that will be success for me for the individual games: Can we really make these games–can we allow them to reach more players than they've ever seen before? And I say that because I believe in the social impact of interactive entertainment.”
🕹Con gamepass la barrera entrada a Starfield se reduce a 1 euro para poder jugarlo en Xbox One, Series X/S, Pc, dispositivos móviles y Tv Samsung con gamepass incorporado
🕹 Starfield, es el primer juego de BGS que no tiene ninguna obligación en ser un éxito en ventas a día 1 para amortizar los años de desarrollo y pagar nuevos proyectos. La medida del éxito del proyecto son los jugadores en el tiempo que pueda tener
02🚀INFLUENCIA ANTERIOR CON XBOX
Todd Howard le sugirió a Phil Spencer que doblara la memoria Ram de la 360 para el Oblivion.
"Because with [The Elder Scrolls IV]: Oblivion, you can only imagine [our influence].When they told us, we threw a party. I have pictures from the party. We had a 'double the memory party' in the studio. We got drinks. I think it was the only time we've ever done that, someone calls and says 'Yo, OK, we've upped the hardware.'"
03🚀 SOPORTE TECNOLÓGICO-ATG
PHIL SPENCER: "I’ll focus on Starfield with Todd — he and I have an honest discussion going on, starting from the day the deal closed on the purchase of ZeniMax. “Where are we with the game? What are the risks that we see?” We have some internal teams at Xbox, like our advanced technology group, ATG, which we can deploy to help teams look at where they are with tech challenges and production challenges."
🕹Funciones de un Senior Software Design Engineer en ATG
🌟Team: Advanced Technology Group within Xbox Develop education materials (docs, samples, conference talks) for existing and upcoming features of the Microsoft Game Development Kit for Xbox and PC game development.
🌟Support developers directly resolving issues and enabling their creative vision on Microsoft platforms.
🌟Primary areas of focus include digital commerce solutions, custom web services, and service to service authentication with Xbox Live.
🕹 Funciones de un ingeniero de software según oferta de trabajo
🌟The Xbox Advanced Technology Group (ATG) is looking for a collaborative software engineer who is passionate about graphics, gaming technologies and the game developer experience. Come join us in our journey to help empower game developers to realize their dreams on Microsoft gaming platforms.
🌟As part of the ATG team, you’ll have the opportunity to partner with game developers and Xbox platform teams to help ensure games look stunning and run smoothly.
🌟The ATG team strives to understand the technological challenges, motivations, and goals of game developers, and works across our platform and the industry to create solutions, enhance and advance game technology, and improve the developer experience across Microsoft’s gaming platforms.
🌟Work in partnership with game teams of diverse and talented peers across various disciplines to solve technical problems
🌟Participate in graphics performance analysis and provide optimization guidance
🌟Collaborate across teams to drive change on behalf of developer needsResearch and incubate innovative ideas to advance the Microsoft gaming environment
04🚀 CODESARROLLADORES FALLOUT 76
🕹Compañias Double Eleven, Sperasoft subcontradas desde 2021, anunciando públicamente la colaboración a principios 2022
05🚀 TAMAÑO BGS
🕹En 2021 eran sobre +420 desarrolladores, tras la compra ya son un estudio de +500 y siguen buscando personal
🕹 Para contextualizar, Skyrim se hizo con sobre 100 desarrolladores, Fallout 4 sobre 130
06🚀TIEMPO DESARROLLO
🕹Starfield comenzó preproducción en diciembre 2015, y la producción a mediados 2018
🕹 Habiendo salido el 11-11-22 ya serían más de 4 años de producción, siendo financiados por BGS desde primeros 2021. El mayor tiempo de producción en 1 juego de BGS. Con el retraso a primera mitad 2023, y saliendo después de Redfall, mínimo serían otros 5 meses, acercándose a los 5 años de producción
🕹 A finales de 2021 se anunció que tenían 150K líneas de diálogo dobladas. En junio 2022 se anuncia las 200K, y a finales de 2022 las +250K.
🕹 Un ex de BGS confirmó en Resetera, poco antes de la presentación de junio, que Starfield contaba con MUCHÍSIMO contenido, demasiado, que no iban a recortar y que esperaban entrar en fase beta para verano
🕹 En juegos como Skyrim o Fallout 4, hubo recortes como la Guerra Civil, Vault subacuático
07🚀 SOPORTE POSTLANZAMIENTO
🕹 La tendencia de soporte a juegos first party es la siguiente por parte de Microsoft
🌟Flight Simulator desde agosto 2020
🌟Age of Empire 2 desde octubre 2021
🌟Halo Infinite desde noviembre 2021
🌟Sea of Thieves desde marzo 2018
🌟 Fallout 76, Elder Scrolls Online (excluyo antes de la compra) desde principios 2021
🕹 BGS reducía el soporte para single-player al tiempo justo para expansiones, para poder pasar en full production al nuevo proyecto. Starfield al igual que Elder 6, están planteados para juego de 10 años, lo que de manera indirecta los hace juegos servicio
🕹 Juego servicio es lo que interesa a un servicio de suscripción y con Xbox se realiza la subcontratación de estudios para seguir dando soporte
Comentarios
Publicar un comentario